3 maart 2015

Bezoek Lutz Jacobi

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

20150301_121737

Lutz Jacobi (PvdA): “Géén gasboringen op of rond Terschelling!”

Afgelopen zondag bracht Lutz Jacobi, 2e Kamerlid voor de PvdA, een bezoek aan Terschelling. Het bezoek was georganiseerd door bestuur en fractie van de Terschellinger PvdA.

Het grootste deel van het bezoek stond in het licht van de voorgenomen plannen van Tulip Oil BV om op of nabij Terschelling gas te gaan winnen.

Nadat er eerst een bijeenkomst met de leden van de PvdA op Terschelling was geweest, vond er een gesprek plaats met vertegenwoordigers van de vereniging GasTvrij Terschelling.

Dit gesprek leverde voor beide partijen weer aanknopingspunten op om verder te strijden tegen gaswinning op en rond Terschelling. Met name de risico’s voor de zoetwaterbel onder Terschelling baarden Lutz Jacobi veel zorgen.

Lutz kreeg een flinke set posters mee van GasTvrij Terschelling om uit te delen aan andere 2e Kamerleden. Voor Jacobi was het helder: ” Boren op Terschelling? Dat gaat niet gebeuren! Desnoods ga ik er persoonlijk aan een ketting voor liggen!” Dat was dus duidelijk. Aansluitend was er nog de mogelijkheid voor belangstellenden om andere onderwerpen aan te snijden. Zo kwamen de spoedzorg, duurzaamheid en ook de berichten over het wel of niet veranderen van het politiebureau op het eiland in een steunpunt nog aan bod. Lutz Jacobi gaf aan over dit laatste Kamervragen te gaan stellen. Ook is er nog een kort bezoek gebracht aan de verkeersleiders op de Brandaris. Hier werd met Lutz Jacobi gesproken over aandachtspunten voor de veiligheid van de scheepvaart op het wad en boven de eilanden.

Al met al een hele geslaagde middag!

Voor meer foto’s bezoek zie onze Facebook pagina.