Toekomstvisie Onderwijs Terschelling

Door Jan-Willem Adams op 10 juli 2019

In de commissievergadering hebben we uitgebreid gesproken over dit belangrijke onderwerp. De toekomst van het onderwijs op Terschelling en dus over de toekomst van de kinderen op Terschelling.

Voorzitter.

Naar aanleiding van de commissie vergadering van 26 Juni heb ik veel positieve reacties mogen ontvangen van zowel leerkrachten als ouders, het onderwerp leeft en iedereen is het erover eens dat er iets moet gebeuren.

De fractie van de PvdA kan instemmen met de in het gemeenteblad gedane voorstellen.

Wij zijn ook blij dat in het gemeenteblad de opmerking. Eventueel onder professionele begeleiding”  is toegevoegd.

Voorzitter, ik heb in de voorbereiding van dit agendapunt veel gekeken op het internet naar samenwerkingsscholen met name in Friesland. Uit die samenwerkingsbesturen zijn schitterende en kwalitatief goede scholen voortgekomen waarin een ieder zich gehoord voelt en er ruimte is voor alle identiteiten. Waarin ook verschillende concepten zoals bijvoorbeeld Dalton en Next Level optimaal zijn ingepast.

Als de betrokken partijen nu met elkaar gaan praten wil dat natuurlijk niet zeggen dat er morgen een samenwerkingsbestuur is. Wij beseffen  wel degelijk dat dit proces tijd kost en dat dit vooral zorgvuldig moet gebeuren.

Echter voorzitter als er een partij is die nu de deur  voor de toekomst dicht gooit missen wij de kans op sterk en toekomstbestendig onderwijs.

Ik wil nogmaals alle besturen oproepen om constructief en met respect voor elkaar met elkaar in gesprek te gaan, over uw eigen schaduw heen te stappen en er SAMEN iets moois van te maken, voor alle kinderen van Terschelling.