Bestemmingsplan Tonnenloods

Door Aukje Schol op 28 mei 2020

Wij blijven er bij dat we het aantal evenementen bijzonder groot vinden. Er zijn op Terschelling voldoende locaties te vinden waar tot 200 personen prima terecht kunnen. Het laatste wat we met elkaar moeten willen is de horecaondernemers en aanverwanten in de weg zitten.

We hebben onze technische vragen schriftelijk gesteld, over de beantwoording heb ik vanavond nog wel één opmerking.

We begrijpen uit de beantwoording dat het mogelijk is om het aantal evenementen in de anterieure overeenkomst op te nemen in plaats van in het bestemmingsplan en ook dat deze verband dienen te houden met natuureducatie. Waarom het aantal personen wel in het bestemmingsplan geregeld moet worden omdat dit ruimtelijk relevant is, zoals staat te lezen in de beantwoording in ons niet helemaal duidelijk. Wij willen hier graag nader over geïnformeerd worden, maar dat kan ook terwijl het stuk ter inzage ligt, door middel van ambtelijke ondersteuning.

De fractie van de PvdA-Terschelling kan akkoord gaan met het ter inzage leggen van dit bestemmingsplan voor deze unieke plek waarbij natuureducatie het belangrijkste doel is.