Kadernota commissie 17-6

Door Jan-Willem Adams op 1 september 2021

Dank u wel voorzitter.

De kadernota 2022-2025 is een bijzondere nota.

Dit omdat er in maart 2022 gemeenteraadsverkiezingen zijn. Door nu het ingezette beleid alleen voor 2022 te benoemen laten het College en uiteindelijk wij als gemeenteraad ruimte over voor nieuw beleid in de volgende raadsperiode.

Over de kadernota zelf heeft de fractie van de Partij van de Arbeid nog wel een. tal vragen.

P 27.  Het intergrale huisvestingsplan onderwijs.

Goed dat er nu met dit plan gestart word gezien de staat van een aantal schoolgebouwen moet dit snel gebeuren.

Voorzitter misschien is het opstellen van een intergrale huisvestingsplan een mooie aanleiding om ook weer de gesprekken over een eventuele samenwerking aan te gaan.

P31: Na 2022 krijgt de gemeente geen geld meer van het rijk voor de naleving van het lokale sportakkoord. Om dit te voorkomen moet er tijdig gezocht worden naar alternatieve financiering.  Is er al zicht op een andere vorm van financiering of moet dit geld uit onze eigen gemeentelijke zak komen?

P37,38 en 39.

Er staat veel in het over duurzaamheid en dat juicht de fractie van de Partij van de Arbeid alleen maar toe. Er staat in de tekst dat er tot 202 een totaal budget beschikbaar is /was van 997.000 euro en vanaf 2023 structureel een bedrag van 172.000 euro. Wij missen helaas een financieel overzicht van de post duurzaamheid. Onze vragen hierover zijn. Onder welk taakveld valt duurzaamheid? En waarom is dit taakveld niet opgenomen in een financiële overzicht?

Tot zover voorzitter.