Kadernota raad 7-7

Door Jan-Willem Adams op 1 september 2021

Dank u wel voorzitter,

In de raadscommissie is al veel gezegd over deze kadernota.

De fractie van de partij van de Arbeid is tevreden met de in de commissie gedane toezeggingen, wij kijken met name uit naar de memo die betrekking heeft op duurzaamheid zodat wij als raad inzicht krijgen hoe de budgetten binnen duurzaamheid besteed gaan worden.

Voorzitter.

Op bladzijde 13, bij 27. Staat een stuk over digitalisering project erfgoed, onze fractie juicht dat toe. Het archiveren van cultureel erfgoed zorgt ervoor dat de geschiedenis van Terschelling tot in lengte van jaren bewaard wordt en voorzitter misschien nog wel belangrijker toegankelijk voor iedereen die geïnteresseerd is in ons culturele erfgoed.

Hier is echter wel budget voor nodig in de kadernota staat deze vooralsnog op pm, wij hopen dat er voor de begroting meer duidelijkheid is wat de kosten zijn zodat deze alsnog in de begroting kunnen worden opgenomen. Kan de wethouder hierover over zeggen.

Dan voorzitter het sportakkoord. Vanaf 2022 komt er vangnet rijk geen geld meer voor. Dit hebben wij ook al benoemd in de commissievergadering de fractie van de Partij van de Arbeid vindt het sportakkoord van groot belang. Daarom dienen wij gesteund door de fracties van de VVD en Samen Terschelling de volgende motie in.

De fractie van de Partij van de Arbeid is er van overtuigd dat deze kadernota zal worden omgezet naar een mooie Begroting voor 2022

Tot zo ver voorzitter.