Notitie schuilgelegenheden

Door Aukje Schol op 26 juni 2020

Dank u wel voorzitter,

Goed dat de raad, of in dit geval de raadscommissie om advies wordt gevraagd voordat deze beleidsregels ter inzage worden gelegd.

Bij deze beleidsnotitie vallen ons een aantal punten op.

Tijdens de raadsvergadering van 24 september 2019 is tijdens de behandeling van het initiatiefvoorstel van dhr. van der Wielen een amendement aangenomen. Deze is ook toegevoegd aan de stukken. Van dit amendement zien we twee bullets niet terug in de beleidsnotitie, te weten: onder bullet 1: “Er dient een duidelijke definitie van hobbyboer te worden opgesteld per diersoort.” Er staat dan wel een definitie van hobbyboer in, maar niet per diersoort.  En onder bullet 3: “De maximale afmetingen zijn afhankelijk van het gehouden dier dan wel dieren.”

Graag uitleg van de wethouder hierover.

Verder missen we een gedeelte over toezicht en handhaving. Wat gebeurt er bv bij verrommeling en/of oneigenlijk gebruik of beëindiging.

Verder nog de vraag wanneer er geëvalueerd wordt.

De kaart met zoekgebieden is anders dan de kaarten die we tot nu toe bij eerder stukken hebben gezien. In het amendement staat dat open structuren en doorzichten conform de zichtlijnenkaart van de beleidsregels wonen dienen te zijn. Daar voldoet deze kaart aan. We vragen het college wel om nog even goed naar eventuele knelpunten te kijken.

Tot zover voorzitter,