Rekenkamerrapport

Door Jan-Willem Adams op 30 april 2021

Dank u wel voorzitter,

Ten eerste wil ik namens de fractie van de PvdA de rekenkamer bedanken voor de quickscan over de zwembaden op de wadden eilanden.

De PvdA kan instemmen met het rapport en de daar in genoemde 3 aanbevelingen.

Ik wil nog wel een aantal 3 tal opmerking plaatsen.

In het rapport zien wij dat de toegangsprijs op Terschelling het hoogst is. Het zou volgens mijn fractie logisch en gewenst zijn geweest als de rekenkamer daar nader onderzoek naar had gedaan. Wij zijn nl benieuwd waar het grote prijsverschil vandaan komt.

Dan voorzitter er is een investeringskrediet gegeven van 300.000 euro voor verduurzaming van het zwembad. Is er al een begin gemaakt met de verduurzaming  en zo nee wanneer staat dat op de planning.

Ten slotte voorzitter,

De Fractie van de PvdA is altijd een voorvechter geweest van schoolzwemmen. In het rapport staat het schoolzwemmen ook benoemd, en is Vlieland samen met ons het enige eiland dat schoolzwemmen aanbied,  en dan hier op Terschelling ook nog in combinatie met het vervoer naar het zwembad. Laten wij dit koesteren voorzitter.

Tot zover.