Woningbouw Zuid-Midslandweg/ Groenelandsstraatje commissievergadering 17-6

Door Aukje Schol op 23 juni 2021

Dank u wel voorzitter,

Als we met ons allen meer woningen willen zullen we voorstellen als deze moeten omarmen. Dit bouwplan voorziet in drie koopwoningen en een huurwoning, alle vier bedoeld voor starters, conform de woonvisie. Bij de koopwoningen zit een anti-speculatiebeding voor tien jaar, dus dit is goed geregeld.

De bouwhoogte zal 8,5 m bedragen ipv de 8 meter die in de beleidsregels nieuwe woningen staat, maar omdat dit ruimtelijk inpasbaar is hoeft dit geen problemen op te leveren. Ik kon in de stukken niet vinden wat de oppervlakte in totaal zou worden, maar het wordt hoe dan ook meer dan de 150 m2 die in de beleidsregels staat. Echter gaat het hier wel om vier woningen in plaats van een of twee. Bij het opstellen van de beleidsregels zijn er ook geen rijtjeshuizen voorzien. Hoe het ook zij: voor de tweede keer: Als we met ons allen meer woningen willen, dan zullen we  ruimtelijk goed inpasbare voorstellen als deze moeten omarmen.

We hebben nog wel een vraag aan de wethouder: Alle omgevingsaspecten zijn uitgebreid beschreven in het bouwplan, maar we missen de communicatie met de buurt in dit verhaal. Dus van ons de volgende vraag: Is er al contact/overleg met de omwonenden geweest en zoja wat kwam daar uit.

Verder viel ons een klein foutje op (blz 21]: binnen 30 meter van het plangebied zouden zich Formerum 36 en 65 bevinden. Dat moet natuurlijk Midsland zijn.

Tot zover voorzitter