Principe-instemming bouwplan Striep

Door Aukje Schol op 14 februari 2021

Kijk en luister mee! https://terschelling.raadsinformatie.nl/vergadering/813929/%2010-02-2021

Dank u wel, voorzitter,

Het raadsbesluit bestaat uit twee delen. 1. Het in principe instemmen met het bouwplan en 2. Een stap overslaan in de bestemmingsplanprocedure en het college alvast toestemming geven het vopb zelf in procedure te brengen.

Nou staan wij al fractie positief tegenover dit bouwplan. Dat er wat moet gebeuren op deze plek is zo klaar als een klontje. De omwonenden hebben ook duidelijk aangegeven niet tegen de gebruikelijke procedure te zijn. Het is ook niet zo dat je door in te stemmen met het eerste deel van het raadsbesluit je je ook maar meteen vastlegt aan het bouwplan.

Het tweede deel van het raadsbesluit is wat lastiger. Er is in de buurt enige onrust rondom dit bouwplan ontstaan, en daarom zien we geen reden om een stap in de procedure over te slaan. We hopen van harte dat initiatiefnemer en omwonenden er samen uitkomen.

Daarom voorzitter, dienen we een amendement in waarbij we met deel één van het raadsbesluit wel akkoord gaan en met deel twee niet. We horen graag hoe de andere partijen hier instaan.

Tot zover voorzitter,

Amendement PvdA VVD Striep 9